Blogg

Hållbarhet – En möjlighet eller ett hot för redovisningsbranschen
Svenska redovisning- och revisionsbyråer är positivt inställda till att sälja hållbarhetstjänster till företag. Det visar den senaste marknadsrapporten nyligen utgiven av Visma Spcs. Vägen dit har dock sina utmaningar och byråerna väntar på vägledning och efterfrågan innan man tar sig an uppgiften. Risken är att frågan fångas upp av andra aktörer och därmed riskerar delar av branschen att förlora sin status som företagsrådgivare.
Läs mer »
4 tips till dig som vill erbjuda dina anställda skattefria förmåner
I USA talas det om ”The Great Resignation”. Bara i april förra året sa inte mindre än fyra miljoner människor upp sig. Särskilt yngre anställda tenderar att leta nytt jobb – undersökningar visar att mer än 2 av 3 aktivt gör det.
Läs mer »
Så bygger du ditt varumärke på LinkedIn
Är du kanske en av de 100 miljoner nya användare på LinkedIn sedan pandemins början? Eller är du, precis som Linda Björck, rentav en LinkedIn-expert? Oavsett vem du är som LinkedIn-användare så kan du och ditt varumärke alltid utvecklas.
Läs mer »
Säkerhet för redovisningsbyråer – Kryptering vad är det?
Riskerna med att vi blir mer digitala är att vi ställs inför nya hot som vi inte är vana vid. Det kan vara allt ifrån enklare misstag där data läcker eller regelrätta attacker från cyberkriminella som vill få tag i viss information. Oavsett anledning till dataläckage måste vi ta de nya hoten på allvar och se till att skydda oss på nödvändiga sätt som krävs i vår nya omvärld.
Läs mer »
10 anledningar att skicka in årsredovisningen digitalt
Sverige har höga målsättningar kring digitalisering och vi på Bolagsverket vill att det ska vara enkelt att vara företagare. Att skicka in årsredovisningen digitalt är till exempel enklare, snabbare och säkrare än att göra det på papper.
Läs mer »