Blogg

Så bygger du ditt varumärke på LinkedIn
Är du kanske en av de 100 miljoner nya användare på LinkedIn sedan pandemins början? Eller är du, precis som Linda Björck, rentav en LinkedIn-expert? Oavsett vem du är som LinkedIn-användare så kan du och ditt varumärke alltid utvecklas.
Läs mer »
Säkerhet för redovisningsbyråer – Kryptering vad är det?
Riskerna med att vi blir mer digitala är att vi ställs inför nya hot som vi inte är vana vid. Det kan vara allt ifrån enklare misstag där data läcker eller regelrätta attacker från cyberkriminella som vill få tag i viss information. Oavsett anledning till dataläckage måste vi ta de nya hoten på allvar och se till att skydda oss på nödvändiga sätt som krävs i vår nya omvärld.
Läs mer »
10 anledningar att skicka in årsredovisningen digitalt
Sverige har höga målsättningar kring digitalisering och vi på Bolagsverket vill att det ska vara enkelt att vara företagare. Att skicka in årsredovisningen digitalt är till exempel enklare, snabbare och säkrare än att göra det på papper.
Läs mer »
Fem tips till dig som ska implementera en visselblåsarfunktion
Går ni i tankar om att implementera ny eller se över er befintliga visselblåsarfunktion? Då är ni långt ifrån ensamma! I och med det nya EU-direktiv som nu blir svensk lag ställs nya krav på såväl privata som offentliga verksamheter.
Läs mer »
Varför är redovisningsbyråerna så viktiga?
Alltmer automatiseras och digitaliseras på de områden där en redovisningsbyrå är verksam. Bokföring, löner, kvitto- och fakturahantering, ekonomirapporter, inlämning till myndigheter – utvecklingen är snabb och av de flesta välkomnad.
Läs mer »