Information för utställare

Vanliga frågor och svar

Plats och Tider

Kistamässan
Huvudingång:
Arne Beurlings Torg 5
164 40 Kista​

Lastkaj:
Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA

Tider för inflytt och utflytt kommer senare.

Skicka ert montermaterial till följande adress, så står det i montern när ni kommer på inflytten:

Ekonomi & Företag / Företag / Monternummer

Kistamässan
Vågögatan 3
S-164 40 KISTA

Öppettider för er som utställare kommer senare.

Öppettider för besökare kommer senare.

Inför mötesplatsen

När du bokade din monter fick du ett mail från ”My Easyfairs” med en länk rakt in i systemet med uppmaningen att bekräfta er e-postadress samt välja lösenord. E-postadressen är användarnamnet och det lösenord du väljer blir ditt lösenord. Har du glömt lösenordet klickar du på ”Glömt lösenord” och fyller i din e-mail två gånger i de tomma fälten så kommer ett nytt via e-mail.

Majoriteten av mötesplatsens besökare planerar sitt besök via mässans hemsida. I My Easyfairs, som är er egen sida på vår hemsida, kan du som utställare presentera ert företag och era produkter. Därför bör du som utställare lägga upp produktnyheter, pressreleaser samt ha er webbadress synlig för alla besökare. Informationen syns sedan i utställarkatalogen som ligger under ”För besökare”. Besökarna kan scanna information om er på mässgolvet via våra smart badges. Informationen hämtas då från ert My Easyfairs.

Genom My Easyfairs kan du även:

  • Bjuda in era kunder genom er personliga länk
  • Registrera monterpersonal
  • Skapa inlogg till dina kollegor så de också kan redigera informationen
  • Se vilket EasyGo-paket ni bokat

Länk till My Easyfairs: https://my.easyfairs.com/#/login

Vi finns här för er och hjälper till med allt från marknadsföringsmaterial, digitala utskick till anpassade inbjudningar till era kunder och nätverk. Vi marknadsför er medverkan och ert varumärke. Vi lägger gärna upp era gästartiklar, nyheter och aktiviteter på vår hemsida, nyhetsbrev och sociala medier. Vi arbetar bland annat med:

  • Samarbetar med branschföreningar och magasin
  • Digital annonsering
  • Sociala medier
  • Nyhetsbrev
  • Utskick av personlig inbjudan via post
  • Utskick av digital inbjudan
  • Inbjudan och information via partners, sponsorer och utställare

Vi tillhandahåller dig banners i olika storlekar. Dessa får gärna användas på ert företags hemsida, nyhetsbrev och sociala mediekanaler tillsammans med era nyheter och andra monteraktiviteter för att bjuda in kunder till er monter. Att bjuda in befintliga kunder och även välkomna nya till er monter är en viktig framgångsnyckel för att ert deltagande ska bli lyckat.

Har ni några produktnyheter, experter eller aktiviteter i er monter som ni vill att vi pushar för? Om ja, skicka då bild och text till madeleine.siggelin@easyfairs.com så hjälper vi till att sprida detta.

Du kan själv registrera er monterpersonal via My Easyfairs. All monterpersonal måste ha utställarkort på mässan. Så här går du till väga:

  1. Logga in på My Easyfairs med det login som du fick när du bokade en monter på mässan. Hör av dig till madeleine.siggelin@easyfairs.com om du behöver ett nytt login
  2. Klicka på ”hantera monter” på den aktuella mässan.
  3. Gå in under fliken ”förbered din monter”.
  4. Klicka på ”registrera din personal” under avsnittet ”monterpersonal”.
  5. Klicka på ”registrera din personal” i den nya vyn.
  6. Du kommer nu skickas vidare till ett nytt fönster.
  7. Klicka på ”Personnel” (den andra fliken högst upp på sidan i det blåa fältet) om du inte hamnat där automatiskt.
  8. Klicka på ”+ new” och lägg till monterpersonalens uppgifter. Klicka på next.
  9. Personen får nu ett mejl med sitt utställarkort till den mejladressen du angav.

För beställning av montercatering och dryck vänligen kontakta:

KM Restauranger
08 410 608 20
Konferens@kmgroup.se

samt

Hannele Jaanson
Sales Executive
+46 8 506 650 95
hannele.jaanson@easyfairs.com   

DIN monter

Den tekniska information från Kistamässan och Workman Event innehåller råd, regler och praktisk information kring beställningar, höjdbyggnation och mässhallen. 
Se information från Workman Event här>>

Beställningar så som möbler, lampor och tjänster från monterservice görs via Workman Event:

Kontakt:
Kontaktperson kommer snart.
Hemsida: www.workman.se

När ni bokade er monter bokade ni även ett EasyGo-paket. För att se vilket paket ni bokat, vänligen se orderbekräftelsen eller logga in på My Easyfairs. 

Gemensamt för samtliga paket är:

  • Access till My Easyfairs
  • Visa din företagsprofil online
  • Visa dina produkter/tjänster online
  • Distribuera ditt material digitalt på eventet*
  • Bjud in dina kunder & prospekt
  • Utöka dit professionella nätverk

Visit Connect – samla in kontaktuppgifter!
Med appen Visit Connect kan du scanna information om besökarna i din monter, helt enkelt genom att scanna QR-koden på deras besökarbadge. Detta underlättar i din uppföljning efter mässan och ser till att du inte tappar bort viktiga visitkort eller kontaktuppgifter.

Hur gör man?
Strax innan mötesplatsen får du ett Visit Connect-mail med en personlig länk, följ länken och skapa ditt personliga inlogg och lösenord alternativt logga in med ditt befintliga inlogg.

När du är inne i portalen, klickar du på ”manage my scan licenses”, här ligger din/dina licenser. Fyll i mejladress på den/dem i monterpersonalen som ska använda appen. Personen i fråga får då ett mejl till sin mejladress med en QR-kod i. Personen får sedan ladda ner appen via Appstore eller Google play, öppna Visit Connect i den smartphone som ska användas på mässan och scanna QR-koden i appen.

Nu är din telefon aktiverad och du kan scanna besökare på plats på mässan. Observera att ni kan inte ändra telefon när QR-koden väl är scannad. Den är låst till den smartphone ni valde. Kom ihåg att detta måste göras innan du besöker mässan, det går alltså inte göra på plats om du inte har tillgång till ditt personliga inlogg, dator och internet.

Som utställare får du på inflyttningen en läsare att sätta på monterväggen. Läsaren är en trådlös sensor som placeras på din monter. När besökarna touchar läsaren med sin smart badge samlar de automatiskt in den information om ditt företag och era produkter som du har lagt upp i ert My Easyfairs. Denna information skickas till dem i ett sammanfattande e-mail i slutet av mässdagen.

Och om du har ett GoLeads eller GoPlus får du en lista med kontaktuppgifterna till de som touchat er läsare. Listan hittar ni i ert My Easyfairs dagen efter mötesplatsen stängt.

Extra synlighet

Det finns möjligheter att föreläsa på Speaker’s Corner i mässhallen. Kontakta Hannele Jaanson för bokning och mer information. 

Hannele Jaanson
Sales Executive
+46 8 506 650 95
hannele.jaanson@easyfairs.com  

Det finns attraktiva marknadsföringsytor på flera platser på Kistamässan där ni kan synas med ert budskap.

För mer information kontakta:

Hannele Jaanson
Sales Executive
+46 8 506 650 95
hannele.jaanson@easyfairs.com  

Övriga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga? Hör av dig till oss så ska vi hjälpa dig.

Josefin Holmberg
Projektledare
josefin.holmberg@easyfairs.com
+46 8 506 650 43

Madeleine Siggelin Alstermark
Projektkoordinator
madeleine.siggelin@easyfairs.com
+46 766 311 369

Hannele Jaanson
Sales Executive
+46 8 506 650 95
hannele.jaanson@easyfairs.com  

https://www.kistamassan.se/for-utstallare/

Scroll to Top