Search Results for:
BrightAnalytics
Konsoliderad förvaltningsrapportering CFO:ns roll är i utveckling. Därför har BrightAnalytics skapat en enda plattform, som täcker alla behov av automatiserad förvaltningsrapportering, budgetering, prognoser och konsolidering. BrightAnalytics plattformen ansluter till mer än 150 system av alla slag, både redovisningssystem, ERP och CRM. Det ger dig en heltäckande och automatiserad överblick över verksamheten. Vår målsättning är att …
Bolagsverket
Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bokio AB
På Bokio gör vi småföretagarens vardag lite enklare! Med en innovativ bokföringstjänst ser vi till att göra det lättare för entreprenörer att vara delaktig i sin redovisning. Genom Bokios användarvänlighet och automation gör vi bokföring roligt och hjälper folk att bli bättre företagare. Sedan vår start i Göteborg 2015 har över 60 000 småföretagare och …
Bokio AB
På Bokio gör vi småföretagarens vardag lite enklare! Med en innovativ bokföringstjänst ser vi till att göra det lättare för entreprenörer att vara delaktig i sin redovisning. Genom Bokios användarvänlighet och automation gör vi bokföring roligt och hjälper folk att bli bättre företagare. Sedan vår start i Göteborg 2015 har över 60 000 småföretagare och …
Blikk Sverige AB
Blikk Byrå – för redovisnings- och revisionsbyråer: Med hjälp av det molnbaserade byråstödet Blikk Byrå kan du minska administrationen och digitalisera verksamheten. I Blikk Byrå kan du bland annat hantera alla dina uppdrag, bevakningslistor, uppgifter, tidredovisning, kvitton, faktura- och löneunderlag. Öka debiteringsgrader, ta rätt betalt för dina uppdrag och underlätta lönehanteringen. Du kan dessutom underlätta …
Bjorn Lunden
Välkommen till Bjorn Lunden, tidigare känt som Björn Lundén! Vi är Bjorn Lunden, 🐻, affärsplattformen som förenklar vardagen för små och medelstora företag. Vi har en enkel övertygelse: varje företag förtjänar tillväxtmöjligheter. Vi är här för att göra det möjligt. Med en mission att förenkla företagande genom smarta lösningar, underlätta tillväxt och minska administrativt krångel, …
Advice
Det ligger ett stort värde i att se över sin situation från såväl ett skattemässigt perspektiv som från ett familjerättsligt perspektiv. Det kan vi på Advice hjälpa dig med. På Advice uppskattar vi långsiktiga och nära relationer med våra kunder – genom att följa kunden under lång tid har vi bättre förutsättningar att förstå kundens …
Procountor Fakturering
Ett enkelt faktureringsprogram för företagare. Skapa och skicka fakturor smidigt. Gratis faktureringsprogram. Som företagare kan du skapa fakturor & offerter och har alltid tillgång till fordringar, produktregister och försäljningsrapporter samt kundsupport.
Procountor Signatur
Digital signering – enkelt utan månadsavgift. Snabbt, enkelt och legitimt sätt att underteckna dina viktiga dokument. Underteckna dina dokument på ett säkert sätt och spara tid för det som är viktigt. Slipp krångel med utskrifter, skanningar och postning, som ger flera dagars försening för att få dina avtal klara.
Procountor Financials
Vårt digitala bokföringsprogram gör samarbetet mellan ditt företag och din redovisningsbyrå effektivt och ändamålsenligt. Arbetsfördelningen kan anpassas efter behov i programmet.
Procountor Utlägg
Procountors kvittoapp automatiserar kvittohanteringen och gör din kvittoredovisning enkel och smidig. kvitto. Du minskar risken för fel. Och minimerar stress. Dessutom gör du en insats för miljön. Att digitalisera kvittohanteringen är faktiskt enklare än du tror.
Accountor Finago
Vår produktfamilj Procountor hjälper företag och redovisningsbyråer av alla storlekar att lyckas i sin verksamhet. Våra ekonomihanteringsprogram i realtid är enkla att integrera med andra program, vilket gör affärsprocesserna smidigare och mer effektiva än någonsin. Våra produkter i Sverige är Procountor Financials för bokföring, Procountor Utlägg för kvittohantering, Procountor Fakturering för enkel fakturering och Procountor …
Accountec byråportal
Accountec är en tjänst för redovisnings-, revisions- och lönebyråer som erbjuder CRM, byråstöd och kundportal i ett. Samla byråns alla kunder, system och kommunikation i en användarvänlig plattform där samarbete, analys och rådgivning står i centrum. Vi vill att samarbetet mellan byrån och deras kunder ska vara enklare, smartare och mer effektiva. Vi vill också …
24SevenOffice
24SevenOffice offers cutting-edge cloud-based business systems and software for companies. Our platform seamlessly integrates multiple business functions, including finance, CRM, and project management, all within a single unified solution. We strive to provide you with the most flexible and scalable tools to enable efficiency and growth for your business, regardless of size. Our goal is …
Avtala för att säkra betalning
I tider av lågkonjunktur kommer allt fler företag att behöva tänka på hur de säkerställer att de får betalt. Under år 2023 har vi sett att konkurserna i Sverige har ökat med 29 %.
Det är alltid läge för nästa digitala kliv
Det är alltid läge att ta nästa digitala kliv. Att dra fördel av smart teknik, automatisera arbetet på redovisningsbyrån och frigöra tid för samarbetet med klienterna. Här går vi igenom varför ni ska se över era arbetssätt och börja använda er unika position och expertis – och bli framtidens redovisningskonsult.
Att arbetsuppgifter ändras är det bästa som har hänt oss
Den digitala utvecklingen gör att allt fler av våra arbetsuppgifter automatiseras bort. Men det är kanske det bästa som har hänt redovisningsbranschen. Varför då?
Vikten av att dokumentera processer och kvalitetssäkring med SOP
För alla revisionsbyråer är kvaliteten på de tjänster som erbjuds avgörande för att upprätthålla ett gott rykte och attrahera nya kunder. En nyckelaspekt för att säkerställa service av hög kvalitet är att ha väldokumenterade interna processer och rutiner för kvalitetssäkring.
Nu blir det skattefritt att ladda bilen på jobbet
Under perioden 1 juli 2023 – 30 juni 2026 är det tillfälligt skattefritt att ladda fordon på arbetsplatsen. Syftet är att gynna omställningen till en fossilfri fordonsflotta och uppmuntra till arbetsresor med laddbara fordon i stället för resor med andra mindre hållbara alternativ.
Hållbarhet
Som en del av Easyfairs group är vi medlemmar i Net Zero Carbon Events åtagandet och förhåller oss till att vara netto noll till 2050 och att halvera våra växthusgasutsläpp till 2030. Easyfairs åtar sig att driva våra evenemang på ett miljö- och samhällsansvarigt sätt genom att: Minska vår miljöpåverkan Stödja våra samhällen i deras …
Framtidens bokföring: 6 digitala trender att hålla koll på
Dagens samhälle präglas av smarta lösningar för att effektivisera vardagen, och detta har även påverkat bokföringsbranschen. Vi ser nu en övergång från manuella processer till mer digitala och automatiserade lösningar.
Redovisningskonsulter, är ni redo att möta era kunders behov av dagens redovisningslösning?
Många redovisningskonsulter har vant sig vid att erbjuda en standardiserad redovisningstjänst till sina kunder. Men dagens kunder kräver mer än så.
5 skäl att digitalisera byråns KYC-process
Lagstiftningen kräver idag att redovisnings- och revisonsbyråer genomför KYC (Know Your Customer, eller kundkännedom) varje år. Det innebär att ni både behöver göra en övergripande riskbedömning av hela byråns verksamhet samt kontrollera varje kund årligen.
Vi guidar dig till rätt företagsfinansiering
Om ditt företag är i behov av externt kapital kan det vara svårt att veta vilken lösning som är rätt. Vi guidar dig på vägen och går igenom fem vanliga finansieringsformer för företag.
Vikten av kompetensutveckling
Globalisering och digitaliseringen har haft en enorm påverkan på hur arbetsmarknaden ser ut idag. Med nya teknologier har det ställt högre krav på företag att anpassa sig till en mer digitaliserad värld.
Länsstyrelsens tillsyn och sanktioner enligt Penningtvättslagen
Jag är inte redovisningskonsult men vore jag det skulle jag vara lite lätt frustrerad och känna viss oro över länsstyrelsens tillsyn av min verksamhet enligt Penningtvättslagen (PTL).
3 tips för tryggare ekonomi i tungrodda tider
Energikris, knepiga leveranskedjor, krig i Europa, hög inflation… Många företag kämpar för att hålla sig flytande.
Ökade krav på compliance – utmaning eller möjlighet?
Många känner sig tyngda av ökade krav på compliance och dokumentation. Men ökade krav kan innebära både utmaningar och möjligheter.
Så undviker du hämmad tillväxt
I tider med lågkonjunktur, där fler och fler företag har det tuffare än vanligt, är det extra viktigt att ha koll på sin egen likviditet. Här listar vi sex saker att tänka på för att få bättre ekonomisk kontroll.
“Rådgivning – så här kommer din byrå igång” – Sammanfattning av scensamtalet
Under Ekonomi & Företag hölls panelsamtalet ”Rådgivning – så här kommer din byrå igång”. Rådgivning är en växande trend i branschen och något som fler bör implementera för att hålla sig konkurrenskraftiga.
Extra synlighet
Extra Synlighet Här kan du läsa mer om de exponeringsmöjligheter vi erbjuder. Priserna inkluderar produktion och montering av material såvida inget annat anges. Har du en egen idé eller tanke kring hur ditt företag kan synas på mötesplatsen? Tveka då inte att höra av dig till oss så hjälper vi dig bolla! Kontakta säljansvarig vid …
Företagskontakt
Vill du ställa ut på mässan eller få extra synlighet på mässgolvet? Vänligen fyll i formuläret nedan så tar vårt team kontakt med dig inom kort!
Sponsringsmöjligheter
Sponsringsmöjligheter Få fler leads genom att sticka ut ur mängden! Ekonomi & Företag är en perfekt mötesplats om du vill placera ditt företag top of mind hos ca 3000 beslutsfattare. Alla utställare har montrar, men inte alla har en exklusiv plats för ytterligare exponering. Tillsammans kan vi skapa ett skräddarsytt paket med allt från föreläsningar till …
Monterpaket
Boka monter Vi ger dig ett komplett monterpaket med allt du behöver. Oavsett vilken storlek du väljer är montern byggd och redo när du anländer. Det är bara att dyka upp och börja göra affärer! I montern ingår: Golvyta, grundavgift, vita väggar, matta, ett eluttag 220V, en spotlight per tre kvm, städning samt företagsnamn och …
Varför ställa ut?
Varför ställa ut? Vi samlar över 2000 besökare från små & medelstora företag Ekonomi & Företag är den främsta mötesplatsen för företagare och ekonomer på små och medelstora företag. Våra besökare är ekonomichefer, vd:ar, ägare, redovisningskonsulter, byråledare och fler. De behöver proffshjälp med att effektivisera sina verksamheter och få dem att växa. Kan ni hjälpa …
Varför besöka?
6 anledningar till att besöka mässan! Majoriteten av våra besökare är nöjda eller mycket nöjda med besöket på mötesplatsen och återkommer år efter år. Ta reda på varför du bör besöka årets viktigaste mötesplats för ekonomer och företagare. 1. Omfattande seminarieprogram med branschexperter – helt kostnadsfritt! Med över 40 föreläsningar får du ta del av …
Praktisk information
Praktisk information Allt ni behöver veta inför ert mässdeltagande. OBS: Varning om bluffmailVar försiktig med förfalskade listleverantörer och liknande bedrägerier. Vi vill uppmärksamma dig på bedrägerierbjudanden om listdata och andra “tjänster” som du kan få via oönskade e-postmeddelanden. Om du får sådan kommunikation är det bedrägeri och kommer inte från Easyfairs eller Ekonomi & Företag. …
Vanliga frågor
FAQ Här finner du svar på många vanliga frågor om att besöka Ekonomi & Företag. Skulle du inte hitta svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss. Plats och öppettider Adress Huvudingång:KistamässanArne Beurlings Torg 5164 40 Kista Caféer och restauranger på plats På plats hittar du både restaurang, bistro och café. Fotograf: …
Cookies
cookie policy På våra webbplatser använder vi cookies (kakor) och andra jämförbara tekniker. De cookies som vi använder, samlar in uppgifter om din användning av webbplatserna och lagrar uppgifterna i din enhet. Vi gör detta för att säkerställa att våra webbplatser fungerar på ett tillfredsställande sätt och är lätta att använda, för att förbättra din …
Entrébiljett
BESÖKARREGISTRERING Vi ses den 1-2 december 2021 på Kistamässan Days Hours Minutes Registreringen öppnar under hösten 2021 Vad kul att du redan är sugen på att registrera dig. Att besöka Ekonomi & Företag är kostnadsfritt och på plats får du ta del av ett mässgolv fullt av ledande aktörer, ett stort antal föreläsningar, workshops och …
Kontakt
Vad kan vi hjälpa dig med? Välkommen att kontakta någon av oss i projektteamet för Ekonomi & Företag. Är du osäker vem du ska kontakta hjälper vi dig hitta rätt när du kommit fram! Läs gärna våra FAQ för besökare eller utställare innan du kontaktar oss, här finns svar på många vanliga frågor. Malin Wiktorsson …
Om
En mötesplats för ekonomer och företagare Ekonomi & Företag är en mötesplats för ekonomer och företagare inom små och medelstora företag att hämta ny kunskap, samla inspiration och få de senaste nyheterna. Mässan startades 2012 och har sedan dess varit ett årligt event för branschen. Under två heldagar får besökaren möjlighet till kostnadsfri kompetensutveckling på …
Hem
Mötesplatsen för ekonomer och företagare På Ekonomi & Företag tittar vi på ekonomi från de stora perspektiven till de mindre. I seminarieprogrammet pratar vi om världsläget, Sveriges ekonomi och påverkan på svenska företag och företagande. Du tar även del av de senaste uppdateringarna inom lagar, skatt, moms och redovisning med stort fokus på digitalisering och …