Pleo

Pleo är ett smart betalkort med kopplad mjukvara som gör kvittohantering enkelt för nytänkande företag.

Anställda slipper utlägg och ekonomiteamet får kontroll och överblick på utgifterna – från köp till bokfört.

Pleo-appen skapar och kategoriserar utgiftsrapporter direkt när kortet används. Du får en notis, tar bild på kvittot och går vidare med livet. Appen kategoriserar automatiskt alla utgifter baserat på tidigare beteende, och kan läsa in digitala kvitton direkt från mailkorgen.

Pleo är den högst rankade utgiftslösningen i Sverige och Europa med 20.000 företagskunder.

Förra året utsågs Pleo till “Global Startup of the Year” och har idag över 350 anställda på fem kontor runt om i Europa (Stockholm, Köpenhamn, London, Berlin och Madrid).

Markerad produkt

Pleo Free – Smart Företagskort

Med nya Pleo Free får ditt företag tillgång till alla nyckelfunktioner i Pleo helt utan kostnad för upp till 5 användare. Pleo ger personalen tillgång till virtuella eller fysiska Pleo Mastercards så att de smidigt köpa allt som behövs i tjänsten. I samma ögonblick som ett köp genomförs, får de en påminnelse i mobilen om att ta en bild på kvittot. All transaktionsdata samlas in genom kortet, och utgiften kategoriseras automatiskt samt matchas med bilden på kvittot.  I Pleos webbinterface kan administratörer följa företagets utgifter i realtid, enkelt justera kortgränser, beställa nya kort, och synkronisera företagets utgifter med bokföringsprogram så som Fortnox och Visma.

Läs mer »

Jobberbjudanden

Kontakta oss

Scroll to Top