Datum
- Onsdag 27 sep: 09.00-17.00
- Torsdag 28 sep: 09.00-16.00
Är du kanske en av de 100 miljoner nya användare på LinkedIn sedan pandemins början? Eller är du, precis som Linda Björck, rentav en LinkedIn-expert? Oavsett vem du är som LinkedIn-användare så kan du och ditt varumärke alltid utvecklas.
Från student till expert
Linda Björck, ägare av SmartBizz, är en av Sveriges ledande experter på LinkedIn där hon dagligen hjälper företag att optimera sin närvaro på plattformen. Intresset för just LinkedIn kom när hon studerade på Berghs School of Communication och noterade att det fanns ett behov av att fokusera mer på LinkedIn, i en tid där Facebook tog allas uppmärksamhet. I dagsläget är hon självutnämnd nörd inom området och är en av få i Sverige som har direktkontakt med LinkedIn.
Den 1-2 december 2021 fick mässan ett kärt återseende av experten ifråga och där Linda Björck bjöd på konkreta och enkla tips som åhörarna direkt kunde ta till sig gällande hur man kan stärka sitt personliga varumärke. Vem är du som person på LinkedIn och vad signalerar ditt varumärke på LinkedIn?
Fem tips för att utveckla det personliga varumärket
Fler och fler har blivit mer aktiva och börjat ta plats på LinkedIn, något som Linda Björck noterat och i takt med det har plattformens format också utvecklats. Även alltmer personliga vinklar går att notera i flödet och även om vissa ställer sig kritiska till det så lyfter Linda också att det är viktigt att LinkedIn, likt andra sociala kanaler, följer utvecklingen och användarnas behov och intressen.
Men både som ny och tidigare användare så lyfter Linda att hon noterar en hel del generella misstag som ofta görs på LinkedIn och för att undvika dessa fallgropar lyfter hon 5 tips:
Aldrig fullärd på LinkedIn
Är då en LinkedIn-expert fullärd? Linda Björck menar själv att man aldrig blir fullärd inom sociala medier utan det kräver att man håller sig konstant uppdaterad. Det kommer alltid nya funktioner och algoritmer och för den som utbildar inom det förväntas att man ligger steget före hela tiden.
Att ta ett lån till sitt företag kan kännas läskigt. Du kanske aldrig har ansökt om det tidigare? Som företagare finns det ibland ett stigma över att lån ska behöva vara lika med något negativt. Det kan inte vara längre från sanningen. Det finns många anledningar till att ta ett företagslån. Ett kan vara att man behöver ett tillfälligt tillskott p g a en svacka eller lågsäsong. En annan kan vara att det är för att skapa tillväxt och investera i sitt företag.
Läs mer »